top of page
  • תמונת הסופר/תJoshua Nash

מיזוג אוויר: הכל תלוי בתכנון

עודכן: 24 ביולי 2023

"בחירת מערכת מיזוג הוא עניין מקצועי מאוד", השקעה בתכנון מוקדם ובחירת מוצר פונקציונאלי בטיחותיים וחסכוני - הוא הבסיס לאיכות החיים של כולנו ועם תוצאותיה יחיו הדיירים במשך שנים רבות.

בחירה והתקנה של מיזוג אוויר, יכולים להיות עניין שגרתי. לעומת זאת, במקרים בהם מדובר בקירור או חימום מוסדות וחללים גדולים, כמו גם בתים פרטיים עם שטח תכנוני ייחודי, יעוץ במומחה לתכנון והתקנות מערכות מיזוג אוויר שיעניק לכם פתרונות לכל מצב וצרכים.


​​היכן מצוי היום תחום המיזוג, ועד כמה הוא משתכלל באמת ?

"תחום מיזוג האוויר הוא דינמי מאוד, בעיקר בהשפעת נושא החיסכון באנרגיה וההתחממות הגלובלית. שינויים אלה הביאו את היצרנים לפתח ולבנות מערכות חכמות ומתקדמות יותר, חסכוניות מאוד וגמישות מאוד. לצד זאת, רצוי שאת המערכות הללו יתקינו מקצוענים אמיתיים שעברו הכשרות מתאימות. בכל מצב אחר, תוך כשנה תיווצר בעיה גדולה בדמות החלפת גז המזגנים ל R32 שהינו מסוכן.


בקיצור, לא רצוי לשחק בבטיחות שלנו. מערכת מיזוג אוויר זה לא עוד מוצר חשמלי שמביאים מהחנות, מחברים לחשמל ומתחילים לעבוד. להתקנה מקצועית ישנה חשיבות רבה. לעומת זאת, להתקנה לא טובה תהיה השפעה על אורך חיי המערכת, הן בצריכת החשמל והן בהיבט הבטיחותי.


גז (קרר) R32 - יתרונות וחזרונות בפוסט R32.


לאדריכלים ומעצבי מפזר האוויר (הגריל) הוא אולי המוצר היחיד במערכת מיזוג אוויר שמעניין אתכם, על כן רצוי שבחירה זו תהיה מושכלת, פונקציונלית ומעוצבת נכון, ושהתוצאה תתאים לדייר ולאורח חייו".



לאדריכלים ומעצבי פנים אני אומר: תלמדו קצת את נושא מיזוג האוויר.


"מדובר בקורסים והדרכות לסטודנטים לאדריכלות ועיצוב פנים במכללות ובבתי ספר פרטיים. התחום שלי נקראה HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) ראשי תיבות של חימום, אוורור ומיזוג אוויר. זהו קורס ייחודי שבסיומו האדריכלים והמעצבים ייצאו עם ידע וכלים לשילוב מערכות מיזוג אוויר בפרויקטים שלהם, ומידע מהיכן לשאוב מידע לגבי השינויים והחידושים שחלים בענף באופן תמידי. בקורס שלי, הסטודנטים לומדים רק את החומר שהם צריכים, המתמקד בכיצד לתכנן את הפרויקטים שלהם כשהם לוקחים בחשבון את מערכות מיזוג האוויר, גודל ומשקל היחידות לצורך מיקומם בחללים, וסוגי תווי צנרת חשמל, ניקוז ותקשורת". מהו התחום החביב על הסטודנטים ? "הם אוהבים במיוחד את נושא מפזרי האוויר (הגרילים), הדורשים את השיקולים הפונקציונליים לצד העיצוב החיצוני. העסק שלי יודע לשלב בין התפיסה האדריכלית לתפיסה המקצועית. המטרה שלי היא להגשים חלום אדריכלי או עיצובי, לפרקטיקה בשטח. להביא פתרונות אולטימטיביים לחללים שבו מופעלות אותן מערכות. לעיתים גם ישנן הפנטזיות של בעל הדירה עצמו, בהתחשב בחללים שעומדים לרשותו. התפקיד שלי הוא להפוך את אותן פנטזיות למציאות נוחה ואפקטיבית עבור הלקוח".




3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page